news

新闻中心

有关大学的最新消息,请浏览城大新闻中心。

类别
年份
CityU secures research funding from the RGC to tackle the global public health threat from hypervirulent, multidrug-resistant pathogens
城大学者领导的研究项目获大学教育委员会研究资助局的第十二轮「主题研究计划」拨款港币3,800万元,进行为期五年的研究。
Novel meta-lens revolutionises conventional Vacuum UV optics technology
城大共同领导的研究团队,成功研发出新型真空紫外光超构透镜,能够产生及聚焦真空紫外光,这项新技术将变革真空紫外光光学市场。
CityU’s huge success at Inventions Geneva Evaluation Days 2022; top among local universities for the second year
城大研究人员于2022年网上日内瓦国际发明展成就斐然,囊括22个奖项,连续第二年为全港大学之冠。
CityU’s advanced robotic VR system teleoperates robots for COVID-19 swab tests
城大聯合領導的科研團隊,最近成功開發一套嶄新人機介面操作(HMI)系統,能遙控機械人模仿人體動作來完成複雜任務。
Enhanced vaccine donation drive can end COVID-19 pandemic
城大领导的研究推算出,将高收入国家捐赠予中及低收入国家的新冠疫苗比例提高至46%,不但可大大降低中及低收入国家的新冠病毒病确诊率和死亡率,亦可在长远上更好地保护高收入国家,同时减少变种新冠病毒在全球的爆发。